ترویجگری دیجیتالی پویش نجات قطرهها در فضای مجازی
رویداد نجات قطرهها روز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ در هیئت محبان آل محمد(ص) برای سومین بار در ایام محرم در قالب غرفه نقاشی برگزار شد.
این رویداد که به همت پایگاه خبری هزار و یک شهر، شرکت رنگ نیپون و شرکت آب منطقهای استان البرز برگزار میشود، این بار در غرفهای که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در اختیار پویش قرار داده، تا روز دهم محرم به فعالیت خود در قالب نقاشی روی بوم ادامه میدهد.
نسترن کیوانپور با بیان اینکه صفحه اینستاگرامی کرجاینستا و کاوکنیوز، تولید محتوای تصویری و مجازی پنج پویش محرم را بر عهده دارند گفت: “ترویجگری دیجیتال و استفاده از تکنولوژی دیجیتال برای اطلاعرسانی و بسیج مردمی جهت انجام فعالیتهای محیط زیستی بسیار حائز اهمیت است و هدف از ترویجگری دیجیتال در پویش نجات قطرهها به حرکت درآورد حامیان صرفهجویی در مصرف آب است.”
مدیر اجرایی پویش نجات قطرهها گفت: “شبکههای اجتماعی با افزایش امکان دسترسی سریعتر به افراد و مکانهای بیشتر در تقویت فعالیتهای ترویجگری موثر هستند.”او افزود: “زندگی در عصر دنیای دیجیتال و مدرن به ما حکم میکند که دیگر نباید شبکههای اجتماعی را یک جنبه مجزا از برنامه ترویجگری بدانیم، بلکه باید آن را در ابتداییترین سطوح کارمان بگنجانیم.”
نازنین قادری؛ مدیر مارکتینگ شرکت رنگ نیپون نیز که حامی مالی برگزاری رویداد نجات قطرههاست گفت: “روانشناسی تاثیرِ رنگ بر فرهنگسازی در ذهن کودکان، موضوعی است که در سالهای اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران و روانشناسان را به خود جلب کرده است. چرا که رنگها قادرند احساسات و واکنشهای مختلف را در کودکان تحریک کنند و تأثیر قابل توجهی بر روی رفتار فردی و اجتماعیِ آنها داشته باشند.»
او با بیان اینکه پویش نجات قطرهها، فرهنگسازی را در قالب نقاشی دیواری و رنگ پیش میبرد میگوید: « با توجه به تأثیر رنگها بر حوزهی روانشناختی کودکان، میتوان طراحی محیطهای آموزشی و بازیهای آنها را به گونهای انجام داد که احساسات مثبت و مفیدی را در آنها تقویت کند و چه بهتر که بتوان با استفاده از رنگ و نقاشی، دغدغهمندی محیط زیستیِ کودکان را ارتقا بخشید.»
گفتنی است از ابتدای ماه محرم و در قالب برگزاری سه رویداد نجات قطرهها، غرفه نقاشی هیئت محبان آل محمد(ص) میزبان ۱۳۹ کودک بوده است که پس از شرکت در کارگاه و نقاشی روی بومهای بزرگ، هدایایی نیز دریافت کردهاند.